Loading Events

Månadsmöte 4 maj

4 maj , 2023 @ 18:30 - 20:30

Medlemsmöte den 4 maj 2023 kl. 18.30

Föreläsning om hur man skriver ut sina bilder på ett proffsigt sätt

Lär dig av ett proffs hur du bäst förbereder dina bilder för utskrift. Växjö fotoklubb har bjudit in Daniel K. Johansson som ger dig vägledning inför val av bland annat fotopapper, bildbehandlingen och inställningar av färgprofiler. Daniel är en erfaren fotograf som driver printverkstad i Växjö.

Fotograf Daniel K. Johansson är ansiktet bakom PrintsByDKJ. Daniel har över tio års erfarenhet i branschen som fotograf och driver sin printverkstad från sin studio i Växjö.
Prints by dkj startades 2011 med ett mål att erbjuda professionella prints/utskrifter med en personlig touch. Verksamheten är och var redan från start väldigt framgångsrik och uppskattad tack vare Daniels öga för fotografi och erfarenhet. För att kunna erbjuda bästa möjliga service arbetar Daniel nära med lokala leverantörer.

Det är roligt och inspirerande att se sina bilder utskrivna. Det ger en helt annan upplevelse än att se bilden på en skärm. Bilden glöms också lätt bort i en mapp på datorn. Det kan kännas svårt och även finnas ett motstånd i att printa ut bilderna när man inte har kunskap om vad man ska tänka på för att få en fin utskrift med rätt färger, skärpa, ljushet, fotopapper osv. Det kan vara en process som är svår att kunna. På medlemsmötet ska Du få kunskap om hur Du ska göra för att få fina utskrifter av dina bilder.

Daniel kommer att föreläsa på Växjö Fotoklubbs medlemsmötet den 4 maj 2023. Föreläsningen kommer att innehålla vad vi ska tänka på vid utskrift av våra bilder tex storlek på utskriften, pappers val, passepartout, färgprofiler dvs processen vi behöver göra för att få en lyckad utskrift.

Titta gärna in på Daniels hemsida, PrintsByDKJ, så får Du en egen uppfattning om hans verksamhet.

Hålltider
18:30 Mötet startar
18:35 Daniel K. Johansson
Ca 19:45 Månadens bild – resultat redovisas inklusive bilddialog
Ca 20:00 Klubb information

Månadstävlingen genomförs enligt följande:
– Du skickar in din tävlingsbild till mejladress tavling@vaxjofotoklubb.se

1 bild/medlem senast lördagen den 29 april.

OBS! Bilden till månadstävlingen bör vara max 1920×1080 pixlar. Max filstorlek 2MB
– Skicka bilden som en bifogad fil.
– Vi vill gärna att du skriver var bilden är tagen, för att kunna ha med det i tävlingsresultatet.
– Förhandsvisningen kommer att ske måndag 1 maj.
– Du har till tisdag kväll 2 maj på dig att rösta.
– Tävlingsresultatet redovisas på mötet, hemsidan och Facebook.
– Temat är ”Bon Appétit”.

Växjö Fotoklubb bjuder in dig till medlemsmöte torsdagen den 4 maj kl 18:30
Plats: Klubblokalen