Växjö Fotoklubbs tävling Årets Bildserie

Växjö Fotoklubbs tävling ”Årets bildserie”

En bildserie är ett sätt att få bilder att tillsammans bli starkare än de är var för sig.  Utmana dig själv och gör en egen bildserie om en händelse, en resa eller något i ditt liv. Det blir ett litet projekt att skapa en bildserie för tävling och ibland blir man tvungen att “Kill your darlings” för att få en serie som håller ihop ett gemensamt tema eller berättelse.

Växjö Fotoklubb anordnar varje år tävlingen ”Årets bildserie” så även i år.
Serien ska innehålla 3 – 5 bilder med ett sammanhållet tema eller berättelse. Det är fritt att välja vilket tema man vill, det är bara fantasin som kan sätta stopp för kreativiteten. Bildprojektet kan ha pågått under en längre tid men fortfarande vara aktivt (dvs minst en av de bilder som ingår i bildserien ska vara fotograferad under året 2023).

Vinnaren av ”Året bildserie” samt de övriga tävlingsdeltagarna kommer att presenteras på årsmötet samt visas på våra digitala kanaler så som hemsida, Facebook och Instagram.

Bildserierna kommer att skickas till en extern fotoklubb för bedömning.

Hur gör jag för att vara med i tävlingen?
För att vara med i tävlingen ”Årets Bildserie”, ska du skicka in ditt bidrag när anmälan öppnar.

Har du skickat in en bildserie och ångrar dig och vill byta går det bra att skicka in en ny bildserie till och med den 31 december, sedan är det stängt.

Endast en bildserie per medlem får skickas in och bilderna bör ha storleken 1920×1080 pixlar max filstorlek 2 MB för att visas på bästa sätt i projektor.

Det är gratis att delta i tävlingen för Växjö fotoklubbs medlemmar.

Skicka in din bildserie senast den 31 december till tavling@vaxjofotoklubb.se ,märk mailet med “Årets Bildserie”.