Besök konsthallen i Hishult

14 januari , 2023 @ 00:00 - 08:00

Besök konsthallen i Hishult

Ett bra sätt att utvecklas som fotograf är att titta på andra fotografers bilder.

Växjö Fotoklubb brukar anordna  en gemensamt utflyg till någon fotoutställning varje år. Ibland är det ett besök på Fotografiska i samband med en fotohelg i Stockholm eller ett besök i någon konsthall på närmare håll. När vi var på Gotland i september besökte vi tex Niclas Ahlbergs utställning “Gotlands ljus” i Vamlingbo. Vi har tidigare besökt konsthallen i Hishult och tittat på bla Georg Oddners bilder

I januari så kommer Hishults konsthall ha en intressant utställning som vi planerar besöka.

Tanken är att vi ska åka dit gemensamt den 14 januari då det är vernissage.

Information om utställningen från Hishults konsthall:

Kommande års utställning är curerad av fotografen Thomas Wågström som har valt att visa 8-10 olika fotografer där ledordet är SLUMPEN (i olika betydelser)

Det är 4 huvudnamn:

·      Anders Petersen

·      Dawid

·      Eva Lövdal

·      Jan Håfström

Eva L och Jan H är ju i första hand målande konstnärer men har även experimenterat med foto, teman/serier (som aldrig har visats)

·      Petra Gipp

·      Johan Strindberg

·      Johan Willner

·      Kenneth Gustavsson

Är andra namn som förekommer och fler kan tillkomma

Utställningen öppnar 14 januari och slutar 26 februari

Vill du åka med till Hishult den 14 januari så skicka din anmäl dig till info@vaxjofotoklubb.se

Märk anmälan “Hishult Januari”

Vi behöver boka bord och anordna samåkning så vi behöver din anmälan senast den 6 januari.

Vill du veta mer om Konsthallen i Hishult så finns länken här till deras hemsida Konsthallen Hishult

14 januari , 2023
Tid: