Växjö fotoklubb deltar i Kulturnatten

27 januari , 2023 @ 00:00 - 15 februari , 2023 @ 23:59

Välkommen till Växjö Fotoklubbs utställning på Växjö stadsbibliotek!

Från lördagen den 28 januari 2023 (Kulturnatten) fram till och med 15 februari 2023.

Växjö Fotoklubb kommer även i år att delta i det årliga återkommande Kulturnatten. Växjö kulturnatt går av stapeln varje år, den sista lördagen i januari. Arrangemanget är en manifestation av Växjös kulturliv. Temat för årets kulturnatt är Hjältar men Växjö Fotoklubb har valt att visa ett bredare utbud av bilder eftersom utställningen pågår till den 15 februari.

På årets utställning visar ett antal medlemmar på den fotografiska bildens stora bredd och djup. Det är 12 olika fotografer som visar sina bilder. Det betyder 12 olika temperament och därmed 12 olika uttryck. Utställningen har därmed även en stor dynamik.

I Växjö fotoklubb ingår så väl fotografer som har foto som sitt levebröd, fotografer som är vana utställare, deltar i olika tävlingssammanhang och som hängivna hobby fotografer utan större erfarenhet av att ställa utsina bilder. Klubben är till för alla som är intresserade och fascinerade av foto som bilduttryck.

Du hittar oss på plan 3 i Stadsbiblioteket i Växjö. Utställningen hänger på den runda väggen där trappan kommer upp till plan 3. Invigningen blir på Kulturnatten och utställningen hänger sedan kvar till den 15 februari och kan besökas under bibliotekets öppettider.

På Kulturnatten kommer representanter från föreningen att vara på plats från klockan 14 så titta gärna in och prata bild, bilduttryck och få lite information om klubben och dess aktiviteter.

Vill du redan nu läsa mer om Växjö Fotoklubb och fotograferna som ställer ut på Kulturnatten så finns mer information på Klubbens hemsida www.vaxjofotoklubb.se

Start:
27 januari , 2023 @ 00:00