• This event has passed.

Månadsmöte 12 januari

12 januari , 2023 @ 18:30 - 21:30

Välkommen till Växjö Fotoklubbs medlemsmöte den 12 januari 2023 via Zoom

Jag var på Wild Natures On Location på Öland i september i år och lyssnade på fotograf Magnus Martinsson föredrag och deltog i hans work shop om hur ett proffs bygger upp och komponerar sina bilder. Det var mycket givande och därför har Fotoklubben bjudit in Magnus Martinsson att föreläsa för oss.

Kom och lär dig hur ett proffs bygger upp och komponerar sina bilder med hjälp av flera dimensioner som för- och bakgrund samt komposition mm.

Magnus Martinsson är fotograf, författare och naturgeograf, bosatt på Gotland sedan 1988. Han har sedan dess ägnat sig åt naturvårdsfrågor i yrket. Natur- och fotointresset har tagit honom på ett stort antal resor runt om i världen och även gett djupa kunskaper om den gotländska hembygden. Magnus bidrar på olika sätt till att förmedla sin kunskap till en bred allmänhet. Han är en ofta anlitad föredragshållare, exkursions- och reseledare. Magnus Martinsson står för foto och text i en lång rad publikationer. Som medlem i Naturfotograferna sedan 2002 tillhör han de främsta naturfotograferna i landet.

Föredraget: Bild uppbyggnad och komposition. Hur skapar du bilder med flera dimensioner genom att medvetet använda för- och bakgrund samt använda spännande kompositioner. Magnus kommer att använda sina bilder som han tagit i Sverige från makro-, natur- och djurvärlden när han beskriver hur han fotar. Han kommer även prata om objektiv och kamerainställningar.

Du hittar Magnus bilder på Instagram: @magnus_martinsson_photography

Hålltider
18:30 Mötet startar

18:35 Magnus Martinsson – Föredrag ”Bild uppbyggnad och komposition”