• This event has passed.

Månadsmöte 1 september

1 september , 2022 @ 18:30 - 21:30

Välkomna till Växjö Fotoklubbs medlemsmöte!

Varje möte brukar vi ha en föreläsare och september månads föreläsare är

Gary Ward –  Adobe Lightroom Classic utbildning, ”Light”

I denna 2,5-timmes genomgång kommer vi att titta på de mest grundläggande inställningar i Lightroom Classic. Vad dem betyder och hur man använder dem. Utbildningen är för dig som har precis börjat använda Lightroom eller som har någorlunda koll på inställningarna men vill veta lite mer om hur dessa fungerar och samspelar med varandra.

Vi kommer att bl. a. gå igenom de viktigaste panelerna, lära oss några användbara kortkommandon och titta mer i detalj på exportering av bilder.

Vi kommer med hjälp av teori och bildexempel få insikt i många av Lightroom´s möjligheter som hur du justerar exponering, tonkurva, vitbalans, tillämpa inställningar på flera bilder samtidigt eller beskärning för att ändra bildkomposition. Under utbildningen kommer du även få förklaringar till histogram och verktyg som fläckborttagning, övertoningsfilter och justeringspensel för att nämna några.

Målet med utbildningen är att du ska få en större förståelse för de grundstenar som är viktiga för att komma vidare med din bildbehandling.

Hålltider
18:30 Mötet startar

18:35 Månadens bild
18:45 Gary Ward – Adobe Lightroom Classic utbildning, ”Light”