Månadsmöte 6 oktober

6 oktober , 2022 @ 18:30 - 21:30

Välkomna till Växjö Fotoklubbs medlemsmöte!

Vi var några från klubben som såg och lyssnade på Anders Blomdahls föreläsning på Naturfoto Södermöre i våras och kände att detta kan vara något för Växjö fotoklubb. Så vi har bjudit in Anders att föreläsa för oss via zoom.

Anders Blomdahl – Föredrag ”Ljus och miljö i samspel”

Anders Blomdahl visar bilder från olika delar av världen och pratar om ljusets betydelse, samt hur element i miljön kan bli en del av bilden. Under föredraget får vi bland annat följa med till Svalbard, Costa Rica, Ecuador, Japan, Alaska, Sydafrika och Kenya, samt naturligtvis även till Anders hemmamarker i Blekinge.Anders bor i Blekinge och har varit en hängiven fågelskådare sedan mitten av 70-talet och är numera även en mycket engagerad fågel- och naturfotograf, med hela världen som arbetsfält. Har fått utmärkelser i den stora internationella och mycket prestigefylld tävlingen “Bird Photographer of the Year” och ett av Anders fotografier har legat som underlag för ett frimärke på Åland. Är ofta engagerad som föredragshållare och har hållit flera fotoutställningar.

Anders har en mycket stor erfarenhet av att arrangera och leda foto- och naturresor. Har i över 20 års tid arbetat som reseledare, rest till många av världens olika hörn och besökt ca 40 länder. Arbetar vid sidan om fotograferingen och reseledandet även som miljökonsult, med huvudsakligen miljöjuridiska ärenden.

Hemsida: www.andersblomdahl.se

Instagram: @andersblomdahlphotography

Hålltider
18:30 Mötet startar