• Detta evenemang har redan ägt rum.

Månadsmöte 11 januari

11 januari @ 18:30 - 21:30

Välkomna till Växjö Fotoklubbs medlemsmöte den 11/1 kl 18.30 i lokalen och träffa:

Fotografen Louise Salomonsson.

I mina tidiga tonår köpte jag en förstoringsapparat och magin i framkallandet grep mig direkt. Flitigt fotograferande följde med bland annat timanställning som fotograf på Kronobergaren under 70-talet.
När jag många år senare insåg att den digitala utvecklingen var ett faktum var det med sorg i hjärtat jag monterade ner mitt mörkrum (utrustningen finns fortfarande kvar nedpackad) och sålde både Hasselbladaren och Leican.
Har numera förlikat mig med utvecklingen och ser stora fördelar med Lightroom jämfört med Darkroom.
Billigare och miljövänligare bland annat.

Mitt fotograferande är spretigt vad gäller inriktning men lutar mest åt natur.
Fotograferar fåglar utan att alltid veta vad de heter och har snöat in på att försöka fånga kolibrier i sin snabba flykt.
Jag fascineras mycket av strukturer i naturen både vad gäller växter, djur, himmel och hav.
Makrofotografering dominerar och att komma trollsländor och fjärilar nära in på livet ger mig stor glädje.
Jag dras till dramatiska bilder och vill gärna förmedla min förundran inför skeenden i naturen och efter 60 års plåtande fascineras jag fortfarande av fotoskapandets magi.

Louise Salomonsson

Hålltider
18:30 Mötet startar
18:35 Louise Salomonsson
21:00 ca  Månadens bild och bilddialog
21:10 ca Klubbinformation

Månadstävlingen genomförs enligt följande:
– Du skickar in din tävlingsbild till mejladress tavling@vaxjofotoklubb.se

1 bild/medlem senast lördagen den 6 januari.

OBS! Bilden till månadstävlingen bör vara max 1920×1080 pixlar. Max filstorlek 2MB
– Skicka bilden som en bifogad fil.
– Förhandsvisningen kommer att ske måndag 4 december.
– Du har till tisdag kväll 5 december ber på dig att rösta.
– Tävlingsresultatet redovisas på mötet, hemsidan, Instagram och Facebook.
– Temat är ”Nattfoto”.

11 januari