Månadsmöte 1 februari

1 februari @ 18:30 - 21:30

100kr
Välkomna till Växjö Fotoklubbs medlemsmöte den 1/2 kl 18.30 via Zoom och träffa:

Niclas Ahlberg är sen ett år tillbaka professionell naturfotograf med primärt fokus på fåglar. Han är medlem i föreningen Naturfotograferna och har placerats sig långt fram i flera internationella fototävlingar de senaste åren. 2020 gav han ut sin första bok ”Ljusets avsked och återkomst” och är nu aktuell med sin nya bok ”Skärfläckan – den gracila vadaren”

Mesta tiden bakom kameran spenderas på östra Gotland där han bor stora delar av året. Niclas har rest mycket i världen genom åren men spenderar mer och mer av sin tid i Norden. Han dras till det karga och öppna vidder. Hellre tundra än tropisk djungel. Hellre kyla än hetta. I sitt bildskapande utgår Niclas oftast från ljuset. En bra bild ska enligt honom visa fågeln/djuret i sin rätta miljö i ett fint intressant ljus. Niclas är en flitigt anlitad föreläsare i olika sammanhang. Han har de senaste åren synts mer och mer i konsthallar. T ex i Nacka konsthall,  Abecita konstmuseum, Eksjö konsthall mfl.  Niclas har prisats i flera internationella fototävlingar, bland annat Nordens bästa fågelbild i tävlingen NNPC. Han samarbetar med zoom fotoresor och har bland annat resor till Varangerhalvön, Island och pyreneerna.

I bildvisningen kommer han dela med sig av hur han fotograferar fåglar från ax till limpa.

Om man beställer boken Ljusets avsked och återkomst i samband med föreläsningen kostar den 295:- och Skärlfäckan den gracila vadaren 395:-. Frakt, Signering och ev. dedicering ingår. Beställning mailas till info@niclasahlberg.se Det är bara att skriva Växjö fotoklubb på beställningen så gäller rabatten.

Välkomna!

Växjö Fotoklubb bjuder in dig till medlemsmöte torsdagen den 1 februari kl 18:30

Plats: Vår digitala plattform Zoom, länk skickas ut på email

Vill du vara med på föredraget och inte är medlem i klubben så går det bra att maila info@vaxjofotoklubb.se och Swisha 100 kr till
123 234 89 85 Växjö Fotoklubb senast dagen före evenemanget så skickar vi länken till zoom.

Hålltider
18:30 Mötet startar
18:35 Niclas Ahlberg – ”Fågelfotografering”
21:00 ca  Månadstävling och bilddialog
21:10 ca Klubbinformation

Månadstävlingen genomförs enligt följande:
– Du skickar in din tävlingsbild till mejladress tavling@vaxjofotoklubb.se

1 bild/medlem senast lördagen den 27 januari.

OBS! Bilden till månadstävlingen bör vara max 1920×1080 pixlar. Max filstorlek 2MB
– Skicka bilden som en bifogad fil.
– Förhandsvisningen kommer att ske måndag 29 januari.
– Du har till tisdag kväll 30 januari ber på dig att rösta.
– Tävlingsresultatet redovisas på mötet, hemsidan, Instagram och Facebook.
– Temat är ”Fritt”

1 februari