• This event has passed.

Inbjudan till bildbedömning

21 maj , 2022 @ 10:00

Inbjudan till bildbedömning

Växjö fotoklubben har lovat hjälpa Skillingaryds fotoklubb att bedöma deras tävlingsbilder omgång två 2022 i färg.

Det är 26 digitala färgbilder som ska bedömas och vi ska välja ut de 10 främsta bilderna och rangordna bilderna  inbördes samt lämna kommentarer på dom. Utöver dessa 10 finns önskemål om att vi ska ge kritik/feedback på så många bilder som möjligt.

Bedömningskriterier.

Bedöma bilden för vad den är och inte kritisera vad den inte är.

• Bildupplevelsen
  • Formen och hur den påverkar bilden
  • Budskapet

Bilderna är i digitalt format och ni som anmäler er att delta i bedömningen får en länk skickad till er där ni kan bekanta er med bilderna i förväg.

Bedömningen av bilderna sker gemensamt  i klubblokalen på Alegatan 23 (se Växjö Fotoklubbs hemsida)

Lördagen den 21/5 kl 10.00. Bilderna kommer att visas på storskärm.

Anmälan till  intresserad@vaxjofotoklubb.se senast den 19/5.

21 maj , 2022
Event Category: