Fotoworkshop i Klubblokalen

19 maj @ 10:00 - 13:00

Fotoworkshop i Klubblokalen den 19 Maj klockan 10-13.

Vi träffas i klubblokalen och fixar tillsammans olika stationer där vi kan fotografera Stilleben/produktfoto.

”Stilleben är en kategori av motiv inom bildkonsten där främst föremål, mat eller växter står uppställda på nära håll.
Namnet tros komma från det nederländska ordet stilleven som betyder ungefär stilla liv.”

Ta med föremål att fotografera samt blixtar, lampor, bakgrunder, reflexskärmar eller vad ni har hemma i skåpen.

Det blir lite man tager vad man haver.

Tanken är att vi kan låna av varandra och hjälpas åt att skapa bilder.

Ni som var på föreläsningen med Niklas Englund vet ju att det är bara fantasin som sätter begränsningar.

Välkomna!

Hitta till Lokalen:

Fotoklubbens lokal ligger på Alegatan 23 i Växjö.

Om du kommer med bil
Sväng ned på Alegatan från Teleborgsvägen mot Alstom (gamla Fläkten) och fortsätt förbi klubblokalen. Efter ca 400m finns det en parkering på vänster sida. Alternativt kan du även ställa bilen utmed Alegatan eller vid simhallen.

Om du kommer med buss
Med buss 1, 3 eller 5 kliver du av vid simhallen. Med buss 4 kliver du av vid hållplats Anne Gärde.

19 maj

Visa Arrangör-webbplats