Loading Events

15 maj , 2022

Växjö Fotoklubbs årliga utställning på Galleri Sigma

Hej Fotovänner!

Växjö Fotoklubbs årliga utställning på Galleri Sigma äger i år rum under tiden 30/7-7/8 2022.

Alla medlemmar i Växjö Fotoklubb inbjudes att delta – men eftersom utrymmet är begränsat, gäller följande: Maximalt antal utställare är satt till 18. Är det fler än 18 som anmäler sitt intresse att ställa ut, så är det principen först till kvarn som gäller.

Anmälningstiden går ut 2022-05-15.

Anmälan skickas till: Thomas Hedrén på mejladress: utstallning@vaxjofotoklubb.se
De som blir antagna meddelas via mejl när anmälningstiden gått ut.

Utställningsvillkor
Tema, storlek och utrymme
Temat för bilderna är fritt. Maxbredd på bilderna är 140 cm. Varje utställare får disponera 1-2 meter beroende på antalet utställare.

Inramning.
Varje utställare ansvarar för sin inramning. För att hålla ihop utställningen är det önskvärt att alla utställare håller sig till följande riktlinjer: Svart eller vit ram med eller utan glas (canvas får användas). Ev. passepartout skall användas i färgskalan, svart, grått eller vitt. Det går också att lägga en ram i utskriften i stället för passepartout. Varje utställare använder samma färg på sina ev. passepartouter.

Placering av bilderna.
Huvudprincipen är att deltagarnas placeringar lottas ut i samband med hängningen av utställningen, men i samråd med utställare kan det också vara befogat att anpassa placeringen av bilder efter lokalens förutsättningar.

Hängning/nedtagning av utställningen
Hängning av utställningen sker torsdagen den 28 juli med början kl 18.00
Nedtagning söndagen den 7 augusti direkt efter utställningstidens slut, dvs kl 16. Därefter skall  vi städa lokalen gemensamt. Upphängning är spik/krok i väggen, var och en tar med sig spik och hammare.

Öppettider mm:
Vernissagen lördagen den 30 juli kl. 11-16. På vernissagedagen förväntas alla deltagare vara på plats.

Öppettider under utställningsperioden är:

Lörd och sönd 11-16. Månd stängt. Tisd – fred 12-18.

De som ställer ut är med och bemannar lokalen under tiden för utställningen.
Ett schema skickas ut där ni skriver in vilka tider ni kan vara på plats.

När du bemannar lokalen
Vi vill att du är aktiv när det är besökare i lokalen, så att de känner att det är lätt att få kontakt. Du får en namnbricka som du bär under tiden du är i lokalen.
Tänk på att du representerar alla utställare.

Försäljning.
Varje utställare bestämmer om bilderna är till salu och till vilket pris. Prislista tas fram. Bilderna som säljs kommer att markeras med en röd plutt. Betalning och avhämtning sker under sista utställningsdagen. Om en kund vill köpa bilden på plats direkt eller hämta upp bilden innan utställningen är klar skall fotografen kontaktas. Om fotografen väljer att sälja en bild innan utställningen är klar skall han/hon ersätta denna plats med en ny bild.

Välkommen med din anmälan!

Med vänliga hälsning
Thomas Hedrén