Månadsmöte 5 Maj (digitalt)

5 maj , 2022 @ 18:30 - 20:30

Föreläsning

Välkomna till Växjö Fotoklubbs medlemsmöte!

Varje möte brukar vi ha en föreläsare och maj månads föreläsare är

Mats Grimfoot – ”Svalbard – svart kol och vita björnar”

“För mig handlar fotografering om resor. Inte minst de mentala, att låta sig svepas med i kreativitet, förlorad i tid och rum. Rent fysiskt tar fotograferingen mig till vitt skilda platser och miljöer, från avlägsna vildmarker till stora städer. Själva kärnpunkten i mina bilder handlar om varelserna i förhållande till de miljöer de befinner sig i, oavsett om det rör sig om människor eller djur, stad eller natur.”

Du kan läsa mer om Mats Grimfoot på hans hemsida www.grimfoot.se , Facebook https://www.facebook.com/mats.grimfoot , Instagram  @grimfoot_natural_selections eller @grimfoot_urban_reflections

Följ med på en spännande fotografisk resa bland storslagna landskap, vilda djur och spännande historia! På vår färd bland fjordar och glaciärer får vi uppleva Longyearbyen, gamla nedlagda kolgruvor, fjällrävar, fåglar, valrossar och, inte minst, isbjörnar.

Hålltider
18:20 Inloggning
18:30 Mats Grimfoot Svalbard – svart kol och vita björnar
Ca 19:45 Månadens bild – resultat redovisas inklusive bilddialog

Plats: Digitalt via Zoom

Länk i finns i medlems mail.

5 maj , 2022
Evenemang Kategori: