• This event has passed.

Månadsmöte 4 april

4 april @ 18:30 - 21:00

Välkomna till månadsmöte den 4/4 kl 18.30 i lokalen och träffa:

Martina Wärenfeldt en Växjöbaserad, kreativ porträttfotograf. Hon är flerfaldig Svensk Mästare i Fotografi med utmärkelsen Årets Fotograf 3 år i rad. Bland hennes över 100 internationella priser återfinns bl a finalist i Word Photographic Cup och Guld  i FEP.

Förutom att inneha titel Mästare inom Fine Art Porträtt är hon numera Europeisk Canon Ambassadör och domare för några av världens största fototävlingar inom porträtt.

Martina kommer att berätta om sin väg till Internationell domare och dela med sig av sina erfarenheter som domare och som tävlande både nationellt och internationellt. Vi får insyn på vad domarna tittar på, vad domarna uppskattar och vad utmaningen är.

Martina om sig själv:
– Jag är stolt och glad över att fortfarande ha glöden och drivet kvar och att jag fortsätter utvecklas och når nya härliga mål i karriären.

Jag har drivit mitt företag i 27 år och jag har tävlat i 7 år. Jag har lärt mig mer och utvecklats otroligt mycket under mina sista 7 år. Att tävla har gjort mig till en bättre fotograf, helt enkelt.

Det är också något väldigt speciellt med printtävlingar där man lämnar in fysiska bilder, för mig är det ett sätt att visa att man kan hantera skapandet från ide till utförande, till produkt på ett professionellt sätt.

Det här är något jag verkligen brinner för och jag ser fram emot att få dela med mig av den passionen.

Denna föreläsning arrangeras i samarbete med Växjö Kommun.

För icke medlemmar som önskar att delta på föreläsningen ska anmälan ske till info@vaxjofotoklubb.se senast den 4/4 i god tid innan föreläsningen. Avgift för föreläsningen är 100kr som betalas via Swish eller bankgiro.

Bankgiro 230-5555 eller Swish till 123 234 89 85, ange för- och efternamn som referens.

Hålltider:

18:30 Mötet startar
18:35 Martina Wärenfeldt
20:15 ca Månadens bild och bilddialog
20:30 ca Klubbinformation

Månadstävlingen genomförs enligt följande:

– Du skickar in din tävlingsbild till mejladress tavling@vaxjofotoklubb.se

1 bild/medlem senast lördagen den 30 mars.

OBS! Bilden till månadstävlingen bör vara max 1920×1080 pixlar. Max filstorlek 2MB

– Skicka bilden som en bifogad fil.

– Förhandsvisningen kommer att ske från måndag 1 april.

– Du har till tisdag kväll 2 april på dig att rösta.

– Tävlingsresultatet redovisas på mötet, hemsidan, Instagram och Facebook.

– Temat är ”Skaka loss” Fritt tolkat.

Event Category:

Alegatan 23