Välkommen till Växjö Fotoklubb

Vilka är vi?
Vi är ca 85 medlemmar i varierande åldrar och utgör Växjös enda fristående fotoklubb.
Målet med verksamheten är att utveckla vårt eget intresse för foto i alla dess former samt försöka sprida detsamma i vidare cirklar. Klubben är medlem i RSF (Riksförbundet för svensk fotografi).

Vad gör vi?
På de ordinarie månadsmötena har vi fotografer som föreläsare eller våra medlemmar som visar och berättar om sina bilder.
Vi har även en månadstävling med ett förutbestämt tema. På våra månadsmöten har bilddiskussioner om bilderna till månadstävlingen osv. Allt för att vi ska utvecklas och inspireras som fotografer.
Varje månadstävling ger poäng och i slutet av året koras årets klubbmästare.
Klubben anordnar även fotoutflykter, utbildningar, utställningar och andra fotografiskt intressanta aktiviteter.

När och var träffas vi?
Ordinarie månadsmöte hålls den första torsdagen i varje månad kl 18.30 från september till maj.
Vi träffas i klubblokalen som ligger på Alegatan 23 eller via Zoom-möte.
Klubben anordnar även Fotofika. Då träffas vi på Skåres konditori och snackar foto över en fika.

Klubbmästare 2023

Stort grattis till vinnaren Istvan Csomortani!

Nu är tävlingarna Årets bild och Årets bildserie avgjorda.

Stort grattis till Johnny Fyrman och Istvan Csomortani!
En presentation av plats 1-5 i respektive tävling finns i länkarna här under.

Årets bild 2023 – Vinnare Johnny Fyrman

Årets bildserie 2023 – Vinnare Istvan Csomortani

Vinnare månadstävlingen i mars:

Mathias Skog